8 Aralık 2015 Salı

6.KMBT||Kıyıya Vuran Deniz Kabukları/Hannah Richell-YORUM+ALINTILAR

Hepinize merhaba! Uzun bir süredir pek buralara uğramıyorum.Malum okul ve dersler..Bu hafta sınavlar başlıyor.Kendimi çok eksik hissediyorum :(
Kend dertlerimle sizi boğmaya başlamadan önce konuya geçeyim.Kitap Melezleri olark 6.Tur kitabımız Hannah Rıchell'den Kıyıya Vuran Deniz Kabukları!

Kitap Adı:Kıyıya Vuran Deniz Kabukları
Orjinal Adı:Secrets Of The Tides
Yazarı:Hannah Richell
Yayınevi:Orkinos Yayınları
Goodreads Puanı:3.77

Kalbiniz affetse bile ruhunuz ihaneti unutup yeniden sevmeyi öğrenebilir mi?

Dorset sahilini dalgalarıyla döven fırtınalı bir deniz… Kayaların tepesinde gün ışığında beyaz duvarlarıyla adeta inci gibi parlayan bir çiftlik evi…Clifftops.

Burası Dora'nın bir zamanlar evim dediği yerdir. Şimdi ise Dora sevdiği adamla Londra'da yaşamaktadır ve içinde yeni bir hayat büyümektedir. Ancak on bir sene önce yaşadığı o korkunç olaydan bu yana kendini bir türlü toparlayamıyordur. Dahası kendini bir anne adayı olarak yeterli görmemektedir. 

Daha fazla bu şekilde yaşayamayacağını anlayan Dora, geçmişiyle yüzleşmek için çocukluğunun geçtiği o eve döner. İstediği cevapları annesinden öğrenecektir. Fakat döndüğünde hiçbir şeyin eski masumluğunu korumadığını görecektir. Çünkü her ailede sırlar vardır ve bazıları sonsuza kadar saklanmalıdır…

Kıyıya Vuran Deniz Kabukları, ihanet ve yalanlarla parçalanan bir ailenin umuda tutunuşunu anlatan muhteşem bir roman.

Kitap elime ilk ulaştığında gerek 600 sayfa olmasında gerek konusundan beni pek kendine çekmemişti ancak okumaya başladıktan sonra kitap beni kendine bağladı.Dora genç ve güzel bir kadındır ve hamile olduğunu öğrenir ancak geçmişten gelen korkuları vardır.Ve artık geçmişle yüzleşmek zorundadır.Bu geçmiş ihanetle sırlarla yalanlarla parçalanan bir aileye çıkıyordur.
Sizi etkisinde bırakacak bir roman.600 sayfa olması korkutmasın çünkü akıcı ve büyük puntolara sahip bir kitap.Bu aileyi parçalayan olay ne derseniz?Onu okuyup öğrenin heyecanı kaçmasın ;)

Bana biraz Sarah Jio romanlarını hatırlattı.Bir geçmişe bir şu ana dönmesi ve olayları her aile bireyinin ağzından okumak objektif olmayı ve konuyu daha iyi kavramayı sağlıyor.
Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen ben çok başarılı buldum.Akıcı,sizi etkisinde bırakan ve elinizdeki değerleri sorgulamaya itecek bir kitap.

Kitabın başlarında Helen'i çok sevmiştim.Kendime yakın hissetmiştim.Ama ortalara doğru nefret ettirdi kendinden.Hele Cassie...Bencil ve kendini beğenmiş bir kız...
Bu ikisi yüzünden oldu her şey ama benim zavallı Richard ve Dora'ma oldu olan.
Cassie'nin konuştuğu bir bölümde sayfayı yırtıp atmak istedim öyle nefret ediyorum.Ama kitabıma kıyamadım.

Sonu beni şaşırttı açıkçası.Eğer benim düşündüğüm şey olsaydı biraz klişe olabilirdi bu son daha gerçekçi olmuş.

Duygularımı nasıl ifade edeceğimi şaşırdım.Bu kitap sizi duygulandıracak belki ağlatacak.Okuduğunuza değecek ve etkisinden çıkamayacaksınız.

Bize sponsor oldukları için Orkinos Yayınları'na çok teşekkür ederim.Hannah Richell'in Gölgede ki Yıl kitabına da bakmayı düşünüyorum.Çünkü yazarın anlatımın tarzından memnun kaldım.
"Hadi uyu"diye mırıldandı Dan."Geceleri her şey daha kötü görünür."

"O gün, sahilde,sanki Pandora'nın kutusunu açtım ve yaşamlarımıza bir dünya dolusu acının girmesine sebep oldum."

"Hiç bir şey sonsuza dek aynı kalmaz."

"Korkarım ki hayatta hiçbir şeyin garantisi yok.Bunu söylemek bana acı veriyor ama hayatın seni tekrar üzmeyeceğine dair söz veremem.Ama bana cevap ver Dora,ne yapalım,incinmekten korktuğumuz için denemeyi bırakalım mı?Evet,hayat her zaman beklediğimiz gibi devam etmiyor.Evet,bizi incitebiliyor.Bizi adeta yıkıyor,ama iyileşebildiğimizi biliyorum artık.Güçlenebiliriz.En beklenmedik yerlerden mutluluğu bulabiliriz...En beklenmedik insanlarla."

"Korku içinde yaşanmış bir hayat,yarım yaşanmıştır."

"Eğer şu son on yıldır bir şey öğrendiyse,o da hayatın beklenmedik sapmalar ve dönüşlerle dolu olduğuydu,iyi veya kötü."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder